niedziela, 16 maja 2010

Cygan :)


Cygan albo jak kto woli placek po cygańsku to pyszne i szybkie w wykonaniu danie, które na dobre podbiło kubki smakowe mojej rodziny. To poprostu placek ziemniaczany usmażony na całej powierzchni patelni nafaszerowany w środku ryżem, ugotowanym na sypko i polany sosem pieczarkowym. Baardzo syte danie. Nie mam pojęcia dlaczego nazywa się tak również placek ziemniaczany z sosem mięsnym - przecież to placek po węgiersku, który także uwielbiam :)

Na placek
kilka ziemniaków ( u mnie już młode )
1 cebula
1 jajko
3-4 łyżki mąki
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia
Na sos
pieczarki
cebula
mąka do zagęszczenia
przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, pieprz ziołowy

Do nadziania
ryż

Ziemniaki i cebulę zetrzeć na tarce, dodać jajko, przyprawy, mąkę i dobrze wymieszać. Smażyć na dobrze rozgrzanym oleju placki o średnicy patelni.
Ryż ugotować na sypko w osolonej wodzie.
Podsmażyć na rumiano cebulkę, dodać pieczarki, jak puszczą sok podlać wodą i dobrze doprawić do smaku. Pod koniec duszenia zzgęścić mąką rozmieszaną z wodą.
Na połówkę usmażonych placków ziemniaczanych nałożyć ugotowany ryż, złożyć na pół i polać obficie sosem pieczarkowym.

9 komentarzy:

  1. Cygana nie znałam. A wygląda pro. Muszę wypróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie to kompletna nowość, ale zapowiada się pysznie :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, co sie stalo, ze nie moglam napisac komentarza. Teraz juz wszystko sie naprawilo i moge wreszcie napisac :)

    Placek po cygansku uwielbiam. Jadlam kiedys bedac nad morzem i do dzis pamietam ten smak. Ciesze sie, ze zamiescilas ten przepis. Na pewno z niego skorzystam :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale przepyszne zdjęcia!
    A co do placka, to pierwszy raz się zetknęłam z nadziewaniem placka ryżem.

    OdpowiedzUsuń
  5. dorota20w Paula dziękuję
    Usagi kasiaaaa24 naprawdę polecam jest pyszny :)
    majka troszkę zmieniałam na blogu może dlatego był problem z komentarzem a placuszek rzeczywiście pyszny :)
    mamamarzyniu-dziękuję :) ja tez na początku się dziwiłam tej kombinacji placka ziemniaczanego i ryżu ale nie żałuję że jednak spróbowałam bo okazało sie że rodzinie bardzo smakuje ten placuszek )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj gdzie mieszkam , nikt nie jada plackow ziemniaczanych , ogolnie zupelnie inna kuchnia.
      Ale ja jestem Polka i nigdy nie zapomne naszej kuchni , tradycji itd.
      Jadlam przepyszny placek ziemniaczany z gularzem ,w miejscowosci gorskiej w Polsce ,/ bylam na wakacjach/ nazywa sie po cygansku, gularz byl w srodku , i byla pychotka .
      Mieszkam w takim panstwie , gdzie jedzenie jest rzekomo bardzo zdrowe, wielka Bzdura , jadlam w Polsce to co pisalam , owoce, warzywka , itd.. , kiedy przyjechalam po powrocie tutaj spowrotem , musialam zrobic badania krwi, i powiem szczerze, ze moja krew poprawila sie na 100% , i stwierdzam jedno, ze w Polsce jest zdrowsze jedzenie niz w innych panstwach, ale takie jest zycie .
      Nigdy nie jadlam placka z ryzem , to nowosc , ale sprobuje.Dziekuje i
      pozdrawiam :)))

      Usuń
    2. w górach jest mnóstwo przeróżnych placków ziemniaczanych podawanych na 1000 sposobów, najczęściej nazywają się zbójnickie ha ha ha
      u mnie placek z mięsem nazywa się plackiem po węgiersku natomiast ten z ryżem i sosem pieczarkowym nazwywany jest plackiem p cygańsku:)
      oba pyszne!!
      spróbuj koniecznie bo jest pyszny, smak tego placka poznałam przez mojego męża i nie żałuję chociaż długo się zbierałam (przez ten ryż w środku) żeby go spróbować:)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)