poniedziałek, 31 maja 2010

Sałatka z awokado i krewetek


Za oknem wiosny brak więc troszkę wiosny na talerzu. Jakiś czas temu upatrzyłam tą sałatkę i chodziła za mną tak długo, że w końcu ją dzisiaj zrobiłam. Do tej pory jakoś omijałam szerokim łukiem awokado a szkoda, bo w połączeniu z krewetkami i sosem jest poprostu przepyszne. Troszkę smak psuł mi w tej sałatce mix sałat, myślę, że tylko lodowa byłaby idealnym dopełnieniem smaku.

Składniki
3 awokado
250 g mrożonych krewetek
100 g różnych sałat
1 łyżka soku z cytryny

Sos
100 ml śmietany
1 łyżka sosu pomidorowego lun ketchupu
1 ząbek czosnku (dałam dwa)
sól, pieprz

Według oryginalnej receptury rozmrożone krewetki powinnam  podgotować, ja jednak je podsmażyłam, bo takie bardziej mi smakują. Awokado przekrawamy na pół, wyjmujemy pestki, kroimy w drobną kostkę i polewamy sokiem z cytryny, aby nie ściemniały. Sałaty, jeżeli trzeba, rwiemy na mniejsze kawałki. Na talerzu układamy sałatę, awokado i posypujemy krewetkami. Smietanę łączymy z sosem pomidorowym lub ketchupem, posiekanym czosnkiem, doprawiamy solą i pieprzem i tak powstałym sosem polewamy naszą sałatkę. Serwujemy natychmiast. Smacznego !

9 komentarzy:

  1. krewetki i awokado, mniami, same delicje, jadłam podobną sałatkę i bardzo mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja omijałam awokado, to był błąd, teraz je uwielbiam. może z krewetkami będzie podobnie? na razie bardzo mi z nimi nie po drodze.

    ps. piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się wspaniale! tak wykwintnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale światowo u Ciebie, Pigusku, ohoho...

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję dziewczyny za miłe komentarze :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie i śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja awokado wciaz omijam szerokim lukiem ale powoli zaczynam myslec, ze nieslusznie :) Takie polaczenia smakow (krewetki i awokado) widzialam juz wielokrotnie wiec czas najwyzszy sie skusic. Tym bardziej, ze ta salatka wyglada u Ciebie tak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. msjko krewetki i awokado to świetne zestawienie smakowe, długo trwało zanim spróbowałam, teraz żałuję tylko jednego-że tak długo zwlekałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)