piątek, 8 lipca 2011

Zupa rybna


Piątek, a u mnie co znowu na blogu? oczywiście, że danie rybne-tym razem zupa. Zwykła zabielana, bez zbędnych dodatków. Taką właśnie gotowało się u mnie w domu rodzinnym i miałam ogromną ochotę na powrót do tego smaku :). W większości domów gotuje się  rybną z pomidorami, nigdy takiej nie jadłam, ciekawa jestem jaką jada się u Was? Napiszecie?
Zupa rybna
świeże ryby najlepiej okonki, płocie u mnie leszcz
marchew
ziemniaki
cebula albo por
natka pietruszki
koperek
szczypiorek
liść laurowy
ziele angielskie
sól, pieprz
śmietana 12% do zupy

Sprawić ryby, włożyć do gotującej się wody z marchewką, zielem, liściem laurowym, ziemniakami, cebulą i przyprawami.  Po 30 min wyjąć ryby, obrać z ości, mięso włożyć z powrotem do wywaru. zabielić śmietaną, dodać pokrojoną natkę, koperek i szczypiorek. Doprawić do smaku. 
Ponieważ miałam średniego leszcza to pokroiłam go w dzwonka i podałam w całości nie obierając z ości. 



6 komentarzy:

  1. ja to jakos nigdy jeszcze nie jadlam zupy rybnej, ale od dluzszego czasu juz mam na nia ochote:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna. Ja lubię właśnie z pomidorami, na sposób śródziemnomorski. Wrzucę niedługo na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jacież, Pigusku, wszyscy dziś kuszą rybami na blogach, ale twoja propozycja jest najlepsiejsza!
    Ja właśnie przepadam za zupami rybnymi, takiej nie jadłam, na razie nr 1 u mnie to halaszle com jadła w Budapeszcie no i lubię jeszcze takom chynskom jakby, ostrą jak sto pięćdziesiąt. Twoją bym chętnie POŻARŁA!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ! Świetny przepis. Nie każdy lubi zupę rybną, ale mówi tak tylko do momentu kiedy jej nie spróbuje. Wiem to z doświadczenia. Polecam zupę rybną , która jest bardzo pożywna i zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. jadalnepijalne ciekawa jestem Twojego przepisu
    aga najgorzej jest się przełamać :)
    marzyniu dziekuję, duży buziak dla Ciebie :)
    dziqa o tak, jak już się jej spróbuje to później nie ma problemu i chce się eksperymentować ze smakami :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)