czwartek, 29 września 2011

Ryba po grecku


To chyba najpopularniejsze danie goszczące na naszych stołach w okresie Bożego Narodzenia, ale w moim domu gości zdecydowanie częściej. Smaczna ryba w towarzystwie sosu warzywno-pomidorowego na dobre podbiła serca moich domowników. Można ją podawać na gorąco, ale ja jestem zwolennikiem ryby po grecku podawanej na zimno, więc już dzisiaj przygotowałam sobie jutrzejszą kolację. Nie mogę się doczekać jutra :)

Ryba po grecku
1 kg ryby morskiej (u mnie dorsz)
2 cebule
3-4 marchewki
2 pietruszki
pół selera
1 średni por
koncentrat pomidorowy
1,5 szkl. wody
2 liście laurowe
3-4 ziela angielskie
pieprz, sól, cukier

Rybę posolić, obtoczyć w mące i usmażyć na złoty kolor. Włoszczyznę obrać, zetrzeć na tarce o grubych oczkach, cebulę pokroić w kostkę a pora w półplasterki. Na oleju ze smażenia ryby zeszklić cebulę, dodać starkowane warzywa i pora, chwilę posmażyć po czym podlać wodą, dodać liście laurowe i ziele angielskie, doprawić solą, pieprzem. Dusić do miękkości. Pod koniec dodać koncentrat pomidorowy, doprawić do smaku cukrem. W naczyniu poukładać warstwowo rybę i warzywa. Jeżeli chcemy podać na gorąco zapiekamy przez 20 minut w piekarniku, a jeżeli na zimno to pomijamy pieczenie i schładzamy w lodówce, podajemy na następny dzień.


18 komentarzy:

  1. ryby rzadko jem ale taką akurat lubie...;) bardzo ładne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm...Reniu :) Ta rybka podbilas moje serce :)) Uwielbiam.

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna! U mnie też często gości:)
    Serdeczności Piegusku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ją tak lubię,że na dniach zrobię.
    Dawno nie jadłam.
    A Twoja mi tak pachnie.Mmmmmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Chyba zbliż sie czas na zrobienie tej pysznej ryby. Dotychczas ryba po grecku gościła na naszym stole raz, ale właśnie uświadomiłam sobie, że wcale nie jest przypisana do świat Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka! Teraz ja walczę z przeziębieniem , więc nie mam siły na robienie .Popatrzę chociaz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, dawno nie jadłam, a tak lubie rybę po grecku. Twoja ryba jest wyśmienita, pięknie podana, musi być pyszna:-) Kusisz mnie ta rybką;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ,bardzo lubię!! :) I właśnie mi uświadomiłaś jak dawno nie jadłam...
    Bardzo ładnie ją podałaś - wygląda naprawdę zachęcająco :)

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubie taka rybke, u Ciebie wyglada tak smakowicie:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. to nieliczna z wersji ryby jakie lubię. zawsze ją wyjadam ze świątecznego stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie to takie danie, które często pojawia się na wigilijnych stołach! U Ciebie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem superfanką ryby po grecku, ale ulegam tym dobrze zrobionym. A ta wygląda na wyśmienitą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. My też bardzo lubimy taka rybę, no - może młodsza część H&C mniej. Lubię, żeby warzywa były kwaskowate i dużo pietruszki.
    Zdjęcia są przepiękne, każdy niejadek rybny by się mógł przekonać do tak pięknie podanego dania!

    OdpowiedzUsuń
  15. i to jest prawdziwa polska "ryba po grecku" brawo za normalny przepis-a jak ktos lubi to niech "komponuje"po swojemu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuję za miły komentarz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. To ja dziekuje, ze podzielila sie Pani tym przepisem! Tak dlugo szukalam wlasnie tradycyjnej ryby po grecku. Dziekuje! Dzis bede spac spokojnie, bo wiem jak ja jutro przyrzadzic :-)
    Dobrych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  18. również życzę Wesołych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)